Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem  Egyetemi Feln�ttk�pz�si Adatb�zis

Kezd�lap Inform�ci� Keres�s K�pz�sek list�ja
Az adatb�zis folyamatosan friss�l.  Oktatásinnovációs és Felnõttképzési Központ

J�t�ktervez� �s -elemz� szakir�ny� tov�bbk�pz�si szak

A k�pz�s c�lcsoportja

Akik már rendelkeznek diplomával, és van minimális jártasságuk és ismeretük a játéktervez� és -elemz� területen, valamint elkötelezettek a játékokkal való professzionális szint� foglalkozásra. Te vagy a mi jelöltünk, ha kreativitás és fejlett vizuális, technikai érzék jellemez, valamint rendelkezel számítógépes felhasználói ismeretekkel.

A k�pz�s sor�n megszerezhet� kompetencia

  • analóg és digitális játéktörténet, társadalomtudományi ismeretek
  • a játékok elmélete, játékpszichológia
  • a játéktervezés és -fejlesztés folyamatainak ismerete
  • GFX, UI, UX
  • programozási és játékmotor-ismeretek
  • játékforgalmazási ismeretek
  • monetizálás, produkciós ismeretek
  • piackutatás, reklám- és marketing ismeretek

A k�pz�s sor�n megszerezhet� k�pes�t�s

J�t�ktervez� �s -elemz�

A k�pz�sbe val� bekapcsol�d�s �s r�szv�tel felt�telei

A bemeneti követelményeknél a formális megkötés a BA/BSc szint� vagy a hagyományos képzésben szerzett diploma. Nincs ismeretterülethez kapcsolódó megkötés. Ebben az értelemben akár bölcsész, akár m�szaki, akár jogász, m�vész vagy közgazdász végzettség� jelentkez�ket is szívesen fogadunk, amennyiben a felvételi eljárásban a játékok területén jártasságukat, elkötelezettségüket, továbbá felhasználói szint� számítógépes jártasságukat be tudják mutatni. A képzés további feltétele középfokú angol nyelvtudás.

Tervezett k�pz�si id�

2 félév, nappali képzés hétköznap (H-P délután 16 órától 21-óráig) + 3 hét intenzív szakmai gyakorlat iparági partnerünknél

A k�pz�s m�dszerei

A képzés vegyíti a kontakt órákat, konzultációkat, a csoportmunka módszereit.

A tananyag egys�gei (moduljai), azok c�lja, tartalma, terjedelme

Alapozó tantárgya:

Szakági preprodukciós ismeretek (szoftver, hardver, elmélet) 

Szaktárgyak: 

Szakági ismeretek (hardver/szoftverhasználat, GFX, UI, UX, game design); szakelmélet (játékelmélet és ergodikus ismeretek, játéktipológia); elméleti stúdiumok (társadalomtudományi ismeretek, ludológia, játékpszichológia); tervezési stúdiumok (analóg és digitális játéktervezési gyakorlatok); szakgyakorlat (speciális alkalmazások és programnyelvek).

Kiegészít� szakismeretek:

Audiókörnyezet-tervezés, produkciós ismeretek, iparági ismeretek, prezentációs technikák

A szakmai gyakorlat:

A szakmai gyakorlat célja, hogy a hallgatók valós fejlesztési helyzetekben ismerkedjenek meg egy konkrét prototípus elkészítéséhez kapcsolódó feladatok megoldásaival, továbbá, hogy lehet�ségük legyen betekinteni nagyobb, piaci projektek létrehozásába. A szakmai gyakorlaton végzett munkát folyamatos konzultáció kíséri, a hallgatók a munkájukról folyamatában és a gyakorlat lezárásaként végs� értékelés is kapnak.

Maxim�lis csoportl�tsz�m

15, maximum 20 f�

A r�sztvev�k teljes�tm�ny�t �rt�kel� rendszer

A Tantárgyi adatlapokon részletesen leírtak alapján,  a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat a félévközi és vizsgás számonkérések rendjér�l szóló szakaszában (14. § és 15. §) foglaltaknak megfelel�en.

A k�pz�sr�l, illetve a k�pz�s egyes egys�geinek (moduljainak) elv�gz�s�r�l sz�l� igazol�s kiad�s�nak felt�telei

Az el�írt tanulmányi követelmények teljesítése az el�írt számú és összetétel� kreditek megszerzése, az el�írt vizsgák eredményes letétele
A tantervben el�írt szakmai gyakorlat teljesítése
A képzés lezárásaként szakdolgozatot  és a tervezési munkákat dokumentáló portfolió készítését várjuk a hallgatóktól

A záróvizsga részei

  • szakdolgozat megvédése (portfolió és a hozzáf�zött rövid, önértékelés),
  • egy elméleti el�adás 20 percben el�re egyeztetett témában.


Az oklevél kiadásának feltétele:

  • a záróvizsga teljesítése.

A k�pz�si program v�grehajt�s�hoz sz�ks�ges szem�lyi �s t�rgyi felt�telek, ezek biztos�t�s�nak m�dja

A BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék a képzés oktatóin felül biztosítja az adminisztratív és szervez� feladatok ellátását, illetve az oktatásokhoz szükséges tantermeket, laborokat, oktatástechnikai eszközöket. A képzés tantárgyaihoz kapcsolódó tantárgyi adatlapok és tantárgykövetelmények részletesen tartalmazzák a jegyzetek tankönyvek, további szakirodalmak és egyéb oktatási segédanyagok bibliográfiai adatolását és elérhet�ségét.

 

 

Kapcsolat (n�v, telefon, fax, e-mail)

Szociol�gia �s Kommunik�ci� Tansz�k

N�v Telefon Fax E-mail
Dr. Seres Szilvia, k�pz�svezet� 463-463-   info@jatektervezo.bme.hu
Zsark� Zsuzsa, oktat�si referens 463-463-   zszsarko@eik.bme.hu

K�pz�shez tartoz� dokumentumok