J�t�ktervez� �s -elemz� szakir�ny� tov�bbk�pz�si szak
A k�pz�s c�lcsoportja
Akik már rendelkeznek diplomával, és van minimális jártasságuk és ismeretük a játéktervez� és -elemz� területen, valamint elkötelezettek a játékokkal való professzionális szint� foglalkozásra. Te vagy a mi jelöltünk, ha kreativitás és fejlett vizuális, technikai érzék jellemez, valamint rendelkezel számítógépes felhasználói ismeretekkel.
A k�pz�s sor�n megszerezhet� kompetencia
- analóg és digitális játéktörténet, társadalomtudományi ismeretek
- a játékok elmélete, játékpszichológia
- a játéktervezés és -fejlesztés folyamatainak ismerete
- GFX, UI, UX
- programozási és játékmotor-ismeretek
- játékforgalmazási ismeretek
- monetizálás, produkciós ismeretek
- piackutatás, reklám- és marketing ismeretek
A k�pz�s sor�n megszerezhet� k�pes�t�s
J�t�ktervez� �s -elemz�
A k�pz�sbe val� bekapcsol�d�s �s r�szv�tel felt�telei
A bemeneti követelményeknél a formális megkötés a BA/BSc szint� vagy a hagyományos képzésben szerzett diploma. Nincs ismeretterülethez kapcsolódó megkötés. Ebben az értelemben akár bölcsész, akár m�szaki, akár jogász, m�vész vagy közgazdász végzettség� jelentkez�ket is szívesen fogadunk, amennyiben a felvételi eljárásban a játékok területén jártasságukat, elkötelezettségüket, továbbá felhasználói szint� számítógépes jártasságukat be tudják mutatni. A képzés további feltétele középfokú angol nyelvtudás.
Tervezett k�pz�si id�
2 félév, nappali képzés hétköznap (H-P délután 16 órától 21-óráig) + 3 hét intenzív szakmai gyakorlat iparági partnerünknél
A k�pz�s m�dszerei
A képzés vegyíti a kontakt órákat, konzultációkat, a csoportmunka módszereit.
A tananyag egys�gei (moduljai), azok c�lja, tartalma, terjedelme
Alapozó tantárgya:
Szakági preprodukciós ismeretek (szoftver, hardver, elmélet)
Szaktárgyak:
Szakági ismeretek (hardver/szoftverhasználat, GFX, UI, UX, game design); szakelmélet (játékelmélet és ergodikus ismeretek, játéktipológia); elméleti stúdiumok (társadalomtudományi ismeretek, ludológia, játékpszichológia); tervezési stúdiumok (analóg és digitális játéktervezési gyakorlatok); szakgyakorlat (speciális alkalmazások és programnyelvek).
Kiegészít� szakismeretek:
Audiókörnyezet-tervezés, produkciós ismeretek, iparági ismeretek, prezentációs technikák
A szakmai gyakorlat:
A szakmai gyakorlat célja, hogy a hallgatók valós fejlesztési helyzetekben ismerkedjenek meg egy konkrét prototípus elkészítéséhez kapcsolódó feladatok megoldásaival, továbbá, hogy lehet�ségük legyen betekinteni nagyobb, piaci projektek létrehozásába. A szakmai gyakorlaton végzett munkát folyamatos konzultáció kíséri, a hallgatók a munkájukról folyamatában és a gyakorlat lezárásaként végs� értékelés is kapnak.
Maxim�lis csoportl�tsz�m
15, maximum 20 f�
A r�sztvev�k teljes�tm�ny�t �rt�kel� rendszer
A Tantárgyi adatlapokon részletesen leírtak alapján, a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat a félévközi és vizsgás számonkérések rendjér�l szóló szakaszában (14. § és 15. §) foglaltaknak megfelel�en.
A k�pz�sr�l, illetve a k�pz�s egyes egys�geinek (moduljainak) elv�gz�s�r�l sz�l� igazol�s kiad�s�nak felt�telei
Az el�írt tanulmányi követelmények teljesítése az el�írt számú és összetétel� kreditek megszerzése, az el�írt vizsgák eredményes letétele
A tantervben el�írt szakmai gyakorlat teljesítése
A képzés lezárásaként szakdolgozatot és a tervezési munkákat dokumentáló portfolió készítését várjuk a hallgatóktól
A záróvizsga részei
- szakdolgozat megvédése (portfolió és a hozzáf�zött rövid, önértékelés),
- egy elméleti el�adás 20 percben el�re egyeztetett témában.
Az oklevél kiadásának feltétele:
- a záróvizsga teljesítése.
A k�pz�si program v�grehajt�s�hoz sz�ks�ges szem�lyi �s t�rgyi felt�telek, ezek biztos�t�s�nak m�dja
A BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék a képzés oktatóin felül biztosítja az adminisztratív és szervez� feladatok ellátását, illetve az oktatásokhoz szükséges tantermeket, laborokat, oktatástechnikai eszközöket. A képzés tantárgyaihoz kapcsolódó tantárgyi adatlapok és tantárgykövetelmények részletesen tartalmazzák a jegyzetek tankönyvek, további szakirodalmak és egyéb oktatási segédanyagok bibliográfiai adatolását és elérhet�ségét.
Kapcsolat (n�v, telefon, fax, e-mail)
Szociol�gia �s Kommunik�ci� Tansz�k
K�pz�shez tartoz� dokumentumok
|
|